Wednesday, June 11, 2008

M I N Y A K


Saye sebagai penduduk negare malaysia yg berjiwa patriotik dan mesra penggune ingin mencadangkan langkah2 alternative utk mengurangkan beban para2 pengguna kenderaan atas kesan kenaikan harga MINYAK di tanah air kita...disini saye tampilkan beberape langkah yg boleh kite sesame manfaatkan..


  1. berjalan kaki ke tempat keje(mcm kawan aku tu..tapi die leh lah duk sydney umah plak sejengkal aku pooonnnn bleh....)

  2. menaiki kenderaan awam spt bas,teksi(kalau bleh korang cari teksi tunai..untung2dpt duit lagi)lrt,komuter,monorail,ERL..beca(tiada di KL arap maaf)

  3. menaiki kenderaan yg tidak berinjin petrol mahupun diesel spt basikal,skateboard,rollerblade mahupun rollercoaster(kompem tak sampai2...)

  4. tukar enjin kenderaan anda kepade enjin yg lebih kecil penggunaan minyak nye..spt wira1.3 convert enjin kancil 660(kompem saving)

  5. tumpang kawan2 rakan2 mahupun jiran tetangge anda jike ingin kemane2...

  6. duduk umah sahaje sepanjang hari...kompem tak gunekan minyak....

sekian saje lah pendapat dan cadangan saye utk menangangi kenaikan harge minyak kite...sampai sini saja yg mampu saye pikirkan yg selebih nye....haaaaa LU PIKIRLAH SENDIRI......assalamualaikum.....

5 comments:

  1. pacat...asal bile aku komen..takleh publish? Ko bar aku ye?

    mistywhale :)

    ReplyDelete
  2. xpatuk kerajaan naik kan harga minyak..disebab kan harga minyak naik ..semua harga barang pun naik..darah naik..hanya org je yg tak naik..ehheheeh

    ReplyDelete
  3. aku sarankan sume org keje dari umh...macam kawan aku yg dok D'sara tuh....save duit petrol...:)

    ReplyDelete
  4. jalan kaki k tmpt keje best aper....kene tuko kasut je selalu hahahaha

    ReplyDelete

shootout