Sunday, September 06, 2009

Semua Lelaki Hipokrit???

Assalamualaikum WBT..

Alhamdulillah today dah masuk hari ke-26 kite berpuase..tinggal 2minggu lagi nak berhari raye..yahoo...hahahaa..best2..mood raye pon dah sampai ni..ehhehe..gi mane2 pon dah dengar lagu2 raye..ade lagu sedih ade lagu gembire..tapi yang penting nye..hari raye hari untuk kite bergembire k..jangan sedih2 tau...hehehehe...nak sedih biar sedih sekarang..time2 pose ni..abis kan sume sedih time ni..masuk raye nanti..sume kene gembire..promise??huhuhuhhuu.....satu pembukaan topik yang menarik kan..cite pasal raye..tapi..masalahnya..adekah pembuka topik ni hanya HIPOKRIT dari saye yang bergelar LELAKI???

yelah..saje aku nak bincang2 ngan sume pembace2 blog aku ni..bukan ape..bende ni slalu di bangkit kan..sume mcm salah kan lelaki...lelaki je hipokrit...pompuan xke??padahal...same2 ade perasaan..same2 ade hati..same2 ade jiwa...so ape yg beza sangat lelaki ngan pompuan ni??nape lelaki je yang 'orang' kate hipokrit??(ni yang xpueh ati den ni...) abis pompuan xhipokrit lah??pompuan baik sangat lah..honest tahap dewa lah?????

bile aku pikir2 pasal ni..memang aku blur sikit..sebab bende ni terlalu sinonim ngan lelaki..nape ehh???nape jadi mcm tu?lelaki je ke ade sikap tu?emm...ni lah yang aku cube nak beri pandangan...bagi pihak aku lah..ape yang aku pikir..ape yang aku rase..ape yang aku dah pernah lalui berdasarkan pengalaman..aku rase..pompuan..lelaki same je...dua2 ade sikap hipokrit ni...aku harap korang paham lah ape makne HIPOKRIT tu betul2 sebelum gunekan ayat tu ek...

makne hipokrit bagi aku lah kan...HIPOKRIT ni satu sikap atau sifat poyo yang melampau yang diserta kan ngan ego melampau dan menipu yang melampau..kire sume terlampau lah..hahahaha..pastu semua ni dibuat utk menipu orang termasuk menipu diri sendiri lah..dengan kate lain nye..hipokrit ni sikap yg xelok lah..pompuan xsuke..(cewahh....mesti org ckp mcm ni lah kan..pompuan xsuke...padahal..lelaki suke sangat ker???) ayat ni lah yang membuat kan sume lelaki xpasal2 termasuk dalam golongan yang HIPOKRIT...aku cukup2 xpaham lah...apesal lelaki ahh???emm...

sebenarnye bagi aku..lelaki ni sering dikaitkan dengan hipokrit ni sebab ego nye yang tinggi..tapi itu bagi lelaki yang memang ego nye tinggi lah..lelaki2 yang ego rendah mcm aku ni xlah..(hahahaha..hipokrit nye ayat aku ni...wakakkakaka) pompuan plak sering dikaitkan ngan lemah lembut..budi pekerti..dengar cakap lelaki..sebab tu kite jarang dengar pompuan hipokrit..ala...secare logiknye aku tanye korang...sape yang suke pakai ayat HIPOKRIT??lelaki ke pompuan???kompem..pompuan lahh yang suke pakai ayat HIPOKRIT ni kan??sah2 kalau dorang suke sebut ayat HIPOKRIT kompem dorang tengah mengata lelaki...well...biaselah kite orang lelaki ni...memang xsuke ckp2 kosong..gossip sane sini kan?kan?kan?(hahahahaha...) pompuan je suke CREATE words2 yang mcm ni..ikut sedap mulut je..hahahaha....(jangan terase ek..)

sikap hipokrit memang xelok kot...tapi sebenarnye..pikiran kite kolot sangat kot..xsemesti nye HIPOKRIT je..sikap jahat..sikap terkutuk..kadang2 sikap ni boleh jadi satu benda yang baik..KALAU kite gune kan dengan betull...aku rase lah...sebab sikap tu bende yang subjektif...ape2 boleh jadi..lagipon sikap boleh dikawal ngan pemikiran yang waras..hahahaha..betul x...oklah aku bagi contoh sikap HIPOKRIT yang boleh dikatekan baik...contohnye gf die ajak kuar gi downtown ke uptown ke malam2 bulan pose ni..pastu kite pon bagi alasan yang kite gi solat tarawih..pastu join tadarus al quran...(walaupon sebenarnye x) so xsempat lah nak kuar malam2 gi mane2..betul x...walaupon nampak menipu a.k.a hipokrit tapi untuk kebaikan gak kan..kebaikan yang nyata bleh mengelakkan pompuan kuar malam ngan pasangan bukan muhrim...betul x???(aduyaiiii..hipokrit gile aku nih..xpe2..uat2 poyo sudah...hhahahhaa) haaa....sape kate kan..HIPOKRIT tu sikap jahat sangat??sebenarnye ade kebaikan nye..cume kite je xpernah nak tengok dari segi kebaikan...aku pasti lah..sume orang sebenarnye hipokrit..xde yang xpernah hipokrit..mcm sorang kawan aku tu(pompuan tau)..die suke kawan ngan aku..tapi die kate..die xkisah pon kawan ngan aku..kawan ke xkawan ke..die xkisah sbb DIA RAMAI KAWAN...tapi kan bile aku xnak kawan ngan die..die kate aku ni ego plakk..dah aku plak yang kene..pastu kate aku nak BUANG kawan....padahal aku xpernah sebut perkataan buang tu pon..pastukan..die kate aku BENCI die...aduiyaiii..macam2 word keluar dari mulut die..sume sebab nak discribe aku ni jahat...emm....tapi agak2 nye..die pernah sedar x..die ade sikap HIPOKRIT...ntah lah..harap2 die paham...oklah..aku xkate sikap hipokrit ni keji sangat..mmg patut pon kite sume ade sikap tu..tapi sikit2 dah lah...jangan lah melampau..aku pon ngaku ade kadang2 hipokrit tapi utk kebaikan diri n orang kat sekeliling aku gak..

so yang aku cube terang kan kat sini..sikap hipokrit ni bukan utk lelaki je..xde plak aku dengar sikap pernah di bahagi2 jantina nya..kalau dah name sikap....mesti lelaki pompuan ade..jangan lah salah kan lelaki je...now aku harap sume bleh paham ape pendapat aku pasal SEMUA LELAKI HIPOKRIT... kalau semua lelaki hipokrit maknenye xde lah pompuan yang baik..nape aku ckp mcm tu????aahhhh....pikir2kan sendiri...nanti korang tau lah ape sebabnye...

setakat ni je lah pendapat aku..harap2 xde sesape yang terase..kalau terase tu..aku mintak maap banyak2 sempena bulan RAMADHAN ni..hehehehee...so akhir kate aku sudahi ngan wasalamu musalam wa..wa nak tido..mu baca2 lah...ASTALAVISTA......ahhahahaaha


(miss my muchkin)

7 comments:

  1. senang citer..
    dua2 same...
    xkisahla lelaki ker pompuan..
    ape yg penting, dua2 ader sikap tuh..

    tp kan...
    nih berdasarkan pebgamatan saya pada entry nih la kan...
    saye rse skunnk nih awak yg tujukan HIPOKRIT tuh pda kaum pompuan...

    mybe awak hnye berdasarkan pada 1 pngalaman jer..
    coz itu yg awk lalui skunk nih..
    sbb tuh awak bangkitkan isu nih..
    so sy rse skunk nih awk yg anggap pompuan tuh terlampau HIPOKRIT...
    itu pd pengamatan saya...

    nk senangkan citer...
    anggap jer...
    manusia semua nih x kan ada yg sempurna..
    baek pompuan ataupun leleki...
    semua nyer same..
    XAKAN ADA YG SEMPURNA...

    sekian....

    ReplyDelete
  2. time kasih sbb mengomen cite saye ni..huhuuhuu..

    i just letak satu pengalaman..sebenarnye banyak tapi i malas nak tulis..hehehhee..(hahaha ni kire hipokrit gak ke??)

    tapi ape2 pon..i amik ni sebagai pandangan yang baik dan membina..

    thanks alot..
    i try to be SEMPURNA seadanya..

    ReplyDelete
  3. wah best topik u kalini...
    huhuhu dlm topik ni mcm menyalahkn sblah pihak je kn huhuhu :p myb topik ni timbul atas sbb kwn u tu kn...ish2 sian2...

    dlm topik ni myb i rase knp bdk perempuan 2 ada hipokrit skit..mungkin la sbbnye die sgaje nk xkuarkn ayat 2 supaya u memahaminye...trang2 kat ctu u pon ckp yg u da tau yg die suke sgt nk berkawan gan u tpi u yg wat2 x tau sbb nk word tu kuar dari mulut die
    so scara x langsung u pon ada hipokrit kn c2 rite? heheh ni ayat u kn

    (die suke kawan ngan aku..tapi die kate..die xkisah pon kawan ngan aku..kawan ke xkawan ke..die xkisah sbb DIA RAMAI KAWAN)

    huh tgk ayat yg mule2 tu pon u sendri da tau u pon fhm apa yg bdk perempuan 2 maksudkn so kat cni i rase same je u n kwn u terpaksa hipokrit utk menunjukkn sesuatu yg ada dlm ati rite so rasenye x perlu le kata kwn u 2 hipokrit hahaha :P

    sory klo ader teslah pendapat ni just pendapat dari i je k :)

    ReplyDelete
  4. hahahaa...
    ok..ok...
    banyak nye pendapat yg bernas2 i dpt..
    hehehehe..
    rase mcm nak nangis bile ade yang sudi beri pendapat..walaupon perit tapi harus die telan..hahahaha..

    thank u for hirda..
    suke sangat ngan care u olah ayat u..
    terase macam tricky..tapi kene pade tempatnye..

    thanks...
    betul kot ape u ckp tu..

    ;)

    ReplyDelete
  5. hipokrit kerna masing2 wat dinding konkrit pastu xnk ngaku kePOYOan masing2 xkire la perempuan @ laki...
    semuan ni dh memang lumrah bile terjadi baru nk dipertikaikn..
    ambik je la sebagai pengalaman hidup,at least hidup ni bercorak2..
    no body is perfect... ~ adios,

    (cm hipokrit x aku ckp nie? lalalallala..)

    ReplyDelete
  6. hahha ahaks :p
    siottt jer kn mat pacak ni
    hahah lawak je tergelak je bace
    ikotkn mcm nk gelak sambil guling2
    pon ade hahaha :D

    ReplyDelete
  7. wahh..thanks broo...sungguh bermakne kate2 hikmah ko tu..berhemah sungguh ko sekarang ek..
    (chaiittt...poooooyyyydaahhhh....)

    ReplyDelete

shootout